Scroll down

بهترین فیلم های باکس آفیس: افتتاحیه‌ی «چهار شگفت‌انگیز» اصلا شگفت‌انگیز نبود!

بهترین فیلم های باکس آفیس: افتتاحیه‌ی «چهار شگفت‌انگیز» اصلا شگفت‌انگیز نبود!

بهترین فیلم های باکس آفیس: افتتاحیه‌ی «چهار شگفت‌انگیز» اصلا شگفت‌انگیز نبود!

این هفته فیلم «چهار شگفت‌انگیز» اکرانِ خجالت‌آوری داشت. در کنار مرور نظر منتقدان به این فیلم، نگاهی به ۱۰ فیلم پرفروش هفته هم می‌اندازیم. همراه گزارش باکس آفیس ما باشید.

>fantastic-four_0

بازخوانی فیلم ابرقهرمانی «چهار شگفت‌انگیز» نه تنها در گیشه نمایشِ شگفت‌آوری نداشت، بلکه با ضربه‌ی سهمگینی (درست شبیه عکس بالا!) هم از سوی منتقدان و مخاطبان هدفش یعنی نوجوان‌ها مواجه شد، تا به این ترتیب، محصول کمپانی فاکس قرن بیستم پایین‌تر از حد انتظارها بفروشد و بعد از «ماموریت غیرممکن: قوم سرکش» در جایگاه دوم جدول قرار بگیرد. «چهار شگفت‌انگیز» که ساختش ۱۲۰ میلیون دلار آب خورده، حدود ۲۶.۲ میلیون دلار از بازار امریکا و کانادا کسب کرده است. رقمی که فاصله‌ی زیادی با پیش‌بینی‌های ۴۰ تا ۵۰ میلیونی فیلم دارند. این درحالی است که «قوم سرکش» در هفته‌ی دوم اکرانش با ۲۹.۴ میلیون دلار در صدرجدول باقی ماند. «چهار شگفت‌انگیز» در ۴۳تا از بازارهای خارجی، ۳۴.۱ میلیون دلار بدست آورده که این مسئله نشان می‌دهد، حنای فیلم پیش خارجی‌ها هم رنگی ندارد. میانگین درآمد فیلم از هر سالن سینما ۶ هزار و ۵۵۸ دلار بوده. این یعنی نباید امیدی به بازگشت فیلمِ جاش ترانک داشته باشیم.

>fantasticddd

برای مقایسه‌ی افتتاحیه‌ی «چهار شگفت‌انگیز» باید دنبال فیلمی بگردیم که از برند کمیک‌های مارول استفاده می‌کند، اما در همکاری با شرکت دیگری ساخته می‌شود. در همین خصوص، فیلم «اسپایدرمن» سونی و فاکس در سال ۲۰۱۲ با ۶۲ میلیون دلار، ضعیف‌ترین افتتاحیه‌ را داشته است که «چهار شگفت‌انگیز» در ضعیف بودن رکوردش را می‌شکند. وضعیتِ «چهار شگفت‌انگیز» آنقدر افتضاح است که باید برای پیدا کردن دلیلی برای بالا گرفتن سرش، خودش را با فیلم ضعیفی مثل «گوست‌رایدر: شبح انتقام» مقایسه کند؛ «شبح انتقام» در سال ۲۰۱۲ کارش را با ۲۲.۱ میلیون دلار آغاز کرد و درنهایت، با درآمد ناچیزِ خانگی ۵۰ میلیون دلار به اکرانش پایان داد. اما بگذارید دوباره بی‌رحم شویم: فروش آخرهفته‌ی آغازینِ «چهار شگفت‌‌انگیز» هنوز پایین‌تر از «بلید۲» (۳۲.۵ میلیون) است که در سال ۲۰۰۲ اکران شده بود. فیلمی که درآمد نهایی خانگی‌اش ۸۲.۳ میلیون دلار شد. با تمام اینها، بهتر است دار و دسته‌ی شگفت‌انگیزها در آن سوی آب‌ها موردتوجه قرار بگیرند، وگرنه کفن این فیلم خیلی زود‌ پیچیده خواهد شد!

۶۰ درصد از مخاطبان فیلم مرد بودند و بیشتر از ۲۵ سال سن داشتند. فقط ۵۱ درصد از تماشاگران جوان‌تر از ۲۵ سال هستند. این نشان می‌دهد، سازندگان با جوان‌گرایی در بازیگران این فیلم، به هدفی که در سر داشتند، نرسیده‌اند. کسانی که فیلم را دیده‌اند، ظاهرا از این بازخوانی اصلا راضی نبوده‌اند. چون میانگین نمره‌‌ی تماشاگران، C منفی است. نمره‌‌ای که برای فیلمی که مثلا صفتِ بلاک‌باستر تابستانی را یدک می‌کشد، خیلی پایین است. حتی نمره‌ی «پیکسل‌ها» هم B بود. راستی، امتیاز فیلم بر روی سایت راتن تومیتوز هم ۸ است! (آخر ما باید دردمان را به کی بگوییم!).

در همین حین، «قوم سرکش»، محصول پُرطرفدار و مورداستقبال قرارگرفته‌ی پارامونت پیکچرز، با ۲۹.۴ میلیون دلاری که این هفته بدست آورد، بعد از ۱۰ روزی که از اکرانش می‌گذرد، از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرد و هم‌اکنون روی رقم ۱۰۸.۷ میلیون دلار ایستاده است.

>Shaun-the-Sheep-Movie-2015-cover-large

در رده‌ی سوم جدول، تریلر تازه‌اکران‌شده‌ی «هدیه» (The Gift) قرار دارد که توانسته با فروش ۱۲ میلیون دلاری‌اش، از پیش‌بینی‌هایش جلو بزند. این برای فیلمی با بودجه‌ی ۵ میلیون دلار شروع خیلی خوبی محسوب می‌شود. اکثر تماشاگران فیلم (۵۳ درصد) خانم بودند که ۷۳ درصدشان بیشتر از ۲۵ سال سن داشتند. میانگین نمره‌ی آنها به فیلم B است. امتیاز ۹۲ فیلم بر روی سایت راتن تومیتوز نشان می‌دهد، باید نام «هدیه» را در ذهن‌مان به یاد بسپاریم!

در رده‌ی چهارم، کمدی بزرگسالانه‌ی «تعطیلات»، ۹.۱ میلیون دلار کسب کرده. مجموع درآمد خانگی این فیلم تا این لحظه، ۳۷.۳ میلیون دلار است.

آخرین فیلم کمیک‌بوکی مارول، «مرد مورچه‌ای» ۷.۸ میلیون دلار در چهارمین هفته‌ی اکرانش بدست آورده و در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته است.

یکی دیگر از تازه‌اکران‌های این هفته، درام «ریکی و فلش» (Ricki and the Flash) با حضور مریل استریپ است که در آن با دختر واقعی‌اش، میمی گامر هم‌بازی شده است. فیلم که در یک هزار و ۶۰۰ سینما (نصف سینماهای «چهار شگفت‌انگیز») اکرانش را کلید زده، ۷ میلیون دلار فروخته است. تهیه‌کنندگان قصد دارند در هفته‌های آتی، سینماهای نمایش‌دهنده‌ی فیلم را گسترش دهند. میانگین نمره‌ی تماشاگران به فیلم B بوده است.

یکی از شگفتی‌های دل‌انگیزِ این هفته، اکران فیلم «شاون گوسفنده» (Shaun the Sheep) بود که متاسفانه اگرچه نزد منتقدان حسابی مورد استقبال قرار گرفت و امتیازش بر روی راتن تومیتوز ۹۹ است. اما فقط با ۴ میلیون دلار اکرانش را آغاز کرد. این پایین‌ترین افتتاحیه‌ی استودیوی آردمن است. حتی انیمیشن «دزدان دریایی و گروه نخاله‌ها» (The Pirates! Band of Misfits) در سال ۲۰۱۲ با ۱۱ میلیون دلار کارش را شروع کرده بود. در میان تازه‌واردهای این هفته، این انیمیشن با میانگین نمره‌ی Bمثبت از سوی تماشاگران، در رده‌ی اول قرار می‌گیرد.

مجموع فروش دوازده فیلم برتر جدول ۱۲۱.۷ میلیون دلار است که این رقم نسبت به درآمد باکس آفیس در همین چارچوپ در سال قبل (۱۷۴.۲ میلیون دلار)، ۳۰.۱ درصد کمتر است؛ زمانی که اکران ۶۵.۶ میلیون دلاری «لاکپشت‌های نینجای جهش‌یافته‌ی نوجوان» همه‌ را غافلگیر کرد و «نگهبانان کهکشان» هم با درآمد ۴۲.۱ میلیون دلار، بهترین فروش هفته‌ی دوم تابستان ۲۰۱۴ را به نام خودش ثبت کرده بود. آنها کمک کردند تا باکس آفیس ماه آگوست برای اولین‌بار در تاریخ، به فروش یک میلیارد دلار دست پیدا کند. چیزی که به احتمال بسیار بسیار زیادی امسال تکرار نخواهد شد.جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته

۱

Mission: Impossible - Rogue Nation

۲۹.۴ میلیون دلار

۲

Fantastic Four

۲۶.۲ میلیون دلار

۳

The Gift

۱۲ میلیون دلار

۴

Vacation

۹ میلیون دلار

۵

Ant-Man

۷.۸میلیون دلار

۶

Minions

۷.۴ میلیون دلار

۷

Ricki and the Flash

۷ میلیون دلار

۸

Trainwreck

۶.۳ میلیون دلار

۹

Pixels

۵.۴ میلیون دلار

۱۰

Southpaw

۴.۷ میلیون دلار

 نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

>fantastic-sfour_0Fantastic Four

راستش، همه‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی که نمی‌توانند خوب باشند. بالاخره حتی وقتی یک کیلو گوجه فرنگی هم می‌خرید، چهارتا خراب از توش پیدا می‌شود. خب، مثل اینکه این‌د‌فعه قرعه به نام «چهار شگفت‌انگیز» افتاده است. فیلم‌های قبلی این چهار جهش‌یافته‌ی تحت تششعاتِ فضایی، چیزهای دندان‌گیر و افتخارآمیزی نبودند. برای همین با خودمان فکر می‌کردیم شاید بازخوانی آنها در فیلمی جدید، آن هم در دورانی که استودیوها حسابی روی آثار ابرقهرمانی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به نتیجه‌ی جذابی تبدیل می‌شود، اما طبق نظر اکثر منتقدان، «چهار شگفت‌انگیز» جدید یک شکست مطلق و خجالت‌آور است. تقریبا اکثر منتقدان موافق‌اند که فیلم از نظر طراحی تولید زیبا است، اما در نهایت با تجربه‌ی شلخته و به‌هم ریخته‌ای از لحاظ داستانی و شخصیت‌پردازی روبه‌رو می‌شوید. به حدی که آنها باور دارند «چهار شگفت‌انگیز» برای فیلمی که در آن شاهد همراهی پسری باهوشِ که می‌تواند اندامش را کش بدهد، زنی نامرئی، انسانی آتشین و تکه سنگی سخنگو هستیم، به‌طرز شوکه‌کننده‌ای بی‌مزه و خسته‌کننده است. خب، از گفتن خلاصه‌ی داستان هم امتناع می‌کنم. چون منتقدان همین روایت ملال‌آورِ دوباره‌ی ریشه‌های این قهرمانان را یکی از بدترین بخش‌های فیلم دانسته‌اند. اگر یک فیلم هالیوودی در این کار موفق نبوده، من چطور می‌توانم باشم!

کیت اِربِلند از ایندی‌وایر که فیلم را اصلا دوست نداشته در نقدش می‌نویسد: «فیلمی ابرقهرمانی که بدون قدرت و با بدترین جلوه‌های ویژه که سعی می‌کند داستانی را بازگو که برای یک‌بار هم شده که هنوز تاثیرگذار روایت نشده است». تاد مک‌کارتی از هالیوودریپورتر که فیلم را دوست نداشته، می‌آورد: «در جریان نیمه‌ی دوم فیلم یک‌جور حس سنگینی، افسردگی و ناامیدی کامل بر فیلم حکمفرما می‌شود. رویارویی پایانی فیلم به هیچ نتیجه‌ی دراماتیک یا حس دیگری ختم نمی‌شود». برایان ترویِت از یو‌اس‌ای تودی می‌نویسد: «فیلمی که مایه‌تاسف است و ضربه‌ی خجالت‌آوری به داستانی با چند دهه قدمت می‌زند و به‌طرز ترسناکی استعدادهای تمام کسانی که در ساختش دست داشتند را حرام می‌کند». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۲۷ است.

>Shaun-the-Sheep-dMovie-2015-cover-largeShaun the Sheep

به تازگی فیلمی سینمایی از روی سریال انیمیشنِ ایست-حرکتیِ «شاون گوسفنده» (یا به قول ما «گوسفند ناقلا») اکران شده و خبر خوش برای طرفداران این انیمیشنِ محبوب اینکه گوسفندها رسما موفق شده‌اند! تقریبا تمامی منتقدان آن را تجربه‌ی لذت‌بخش و کمدی سرگرم‌کننده‌ای معرفی کرده‌اند. و از آنجایی که با فیلمی طرف هستیم که در آن دیالوگ و گفتگویی وجود ندارد، این مسئله ارزش بیشتری پیدا می‌کند. داستان از جایی شروع می‌شود که شاون به کله‌اش می‌زند تا یک‌ روز بی‌خیال کار شود و کمی خوش‌ بگذراند. اما وقتی به خودش می‌آید، خودش و گوسفندها را در «شهر بزرگ» پیدا می‌کند. حالا او و فلاک، سگ مزرعه باید همه را به سلامت به چمن‌های سبز خانه برگردانند.

کیت اربلند از ایندی‌وایر که فیلم را دوست داشته، می‌نویسد: «تمام ۸۵ دقیقه‌ زمان فیلم، به‌طرز رضایت‌بخشی می‌گذرد. یک فیلم گرم و بامزه که باری دیگر اهمیت تصاویر کیفیت‌بالا و توجه به جزییات را  اثبات می‌کند». کنت توران از لس‌آنجلس تایمز هم که فیلم را دوست داشته، می‌آورد: «پرجنب و جوش، خنده‌دار و به‌طرز تحسین‌برانگیزی مبتکرانه. این فیلم که به‌شکل غیرقابل‌توقفی شگفت‌انگیز است باری دیگر به یادمان می‌آورد که چرا استودیوی انیمیشن‌سازی آردمن، نقطه‌ی اتکای دوران طلایی این روزهای کارتون‌سازی است». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۸۱ است.

گزارش باکس‌آفیس هفته‌ی پیش

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در ما

منبع : زومجی

label دوشنبه, 19 مرداد 1394 17:06

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram