Scroll down

واکنش منتقدان به فیلم Mank - منک

واکنش منتقدان به فیلم Mank - منک

واکنش منتقدان به فیلم Mank - منک

فیلم درام و جذاب منک (Mank) ساخته دیوید فینچر اخیرا برای یک سری منتقدان به نمایش درآمد و توانست نمرات خیلی خوبی را از منتقدان مطرح سرتاسر جهان به‌دست بیاورد.

فیلم Mank یا در زبان فارسی «منک» یکی از جدیدترین آثار درام و بیوگرافی سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست کارگردان هنرمند و بسیار محبوبی به نام دیوید فینچر ساخته شده است. دیوید فینچر با اینکه ساخت آثار خیلی زیادی را در رزومه خود ندارد، اما با همان فیلم‌ها هم حسابی هنر و استعداد خودش را نشان داده است و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. از جمله آثار بسیار محبوب این کارگردان می‌توان به فیلم Gone Girl (دختر گمشده)، فیلم The Social Network (شبکه اجتماعی)، فیلم The Girl with the Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها)، فیلم Zodiac (زودیاک)، فیلم Fight Club (باشگاه مبارزه)، سریال Mindhunter (شکارچی ذهن) و غیره اشاره کرد. در فیلم منک، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند گری اولدمن در نقش هرمن جی. منکویتس، آماندا سایفرد در نقش ماریون دیویس، چارلز دنس در نقش ویلیام رندالف هرست، لیلی کالینز در نقش ریتا الکساندر، آرلیس هاوارد در نقش لوئیس بی. مایر، فردیناند کینگزلی در نقش آروینگ تالبرگ و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم منک در تاریخ ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان ۱۳۹۹) قرار است به‌صورت محدود در یک سری از سینماهای خاص و انتخاب‌شده ایالات متحده، به نمایش در بیاید. لازم به ذکر است که سازندگان این اثر در نظر دارند که فیلم منک را در تاریخ ۴ دسامبر (۱۴ آذر) در سرویس استریم نتفلیکس به نمایش در بیاورند. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۷۹ را از بین ۲۷ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده جک فینچر (پدر دیوید) بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم کان چفین، اریک روث و داگلاس اربنسکی فعالیت کرده بودند. جالب است بدانید که جک این فیلمنامه را در دهه ۱۹۹۰ نوشته بود و دیوید قصد داشت که آن را بعد از فیلم The Game (بازی) در سال ۱۹۹۷ بسازد. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش رو به بالا و متوسط قرار داشتند. منتقدان در نقدهای خود این اثر را مورد تحسین قرار دادند و معتقد بودند که روی فیلمنامه این اثر، طراحی تولید و ایفای نقش بازیگران وقت زیادی گذاشته شده است که همین آن را عالی می‌کند. از طرف دیگر هم ۵۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر بیوگرافیکی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۰ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Mank برای منتقدان به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Mank از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

داستان این فیلم حول محور زندگی هرمن جی. منکویتس می‌گذرد؛ آن هم زمانی‌که او در حال نوشتن فیلمنامه فیلم Citizen Kane (همشهری کین) را می‌نویسد. علاوه‌بر این، ما شاهد مشکلات مختلفی هم که در طی تولید این اثر بین هرمن و اورسن ولز رخ می‌دهد، خواهیم بود؛ چیزهایی که تا زمان اکران این فیلم در سینماها ادامه داشت.

گری اولدمن به همراه دو بازیگر دیگر در فیلم Mank

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Mank بیندازیم:

ایان فریر | امپایر

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم Mank با یک سبک سیاه و سفید و چشمگیر ساخته شده است و دنیای هالیوود را که با صحنه‌های خاکستری خیلی زیادی پر شده، نشان می‌دهد. این فیلم حول محور بازی فوق‌العاده گری اولدمن ساخته شده است؛ یک انتخاب هوشمندانه، با پیچیدگی خیلی زیاد، سخت و در عین حال دلهره‌آور. این فیلم جزو بهترین آثار فینچر قرار دارد.

جیمی گراهام | توتال فیلم

۱۰۰ از ۱۰۰

بعد از ۳۰ سال نگه‌داری از این فیلمنامه، فیلم منک بالاخره به‌عنوان یکی از آثار بزرگ درباره دنیای هالیوود به روی پرده سینماها نمایش داده می‌شود.

پیتر بردشاو | گاردین

۱۰۰ از ۱۰۰

چه درام عاشقانه و اعتیادآوری بود؛ داستانی که احساسات را با جذابیت خالص و ناب ترکیب کرده بود.

اولیور جونز | آبزرور

۸۸ از ۱۰۰

همه چیز درباره این فیلم فینچر ما را ترغیب می‌کند که آن را تماشا کنیم و از جای خود بلند شویم؛ از احیای فیلمنامه پدر مرحومش یعنی جک گرفته تا بازسازی دقیق یک برهه زمانی خاص در دنیای هالیوود. این دقیقا یک انفجار خلاقانه است که احتمالا تا ۳۰ سال آینده دوباره رخ نخواهد داد.

گری اولدمن به همراه آمادندا سایفرد در فیلم Mank

استفانی زاکراک | تایم

۷۰ از ۱۰۰

فیلم منک با تمام هوش و نبوغی که دارد، اصلا نزدیک به یک اثر شاهکار هم قرار ندارد. این فیلم بیشتر یک اثر لذت‌بخش محسوب می‌شود که دوست دارد جسارت زیادی به خرج دهد؛ یک فیلم که با دقت و حیله‌گری ساخته شده است و درون آن بازیگرانی وجود دارند که دقیقا می‌دانند در حال انجام چه کاری هستند.

مت سینگر | اسکرین کراش

۶۰ از ۱۰۰

این فیلم هم درست همانند دیگر آثار فینچر بسیار زیبا است و بازیگران به‌طرز فوق‌العاده‌ای در آن حضور دارند. اما من در مشاهده‌های اولیه خودم درباره این فیلم، اصلا احساس نکردم که این بازی‌های قدرتمند و طراحی‌های زیبا، به یک چیز عمیق اضافه شده باشد.

رابرت دنیلز | آی جی ان

۶۰ از ۱۰۰

این پروژه احیاسازی که Mank نام دارد، نمی‌تواند آنطور که باید و شاید به انتظارات خود دست پیدا کند. حتی با وجود ایفای نقش فوق‌العاده از طرف اولدمن و سایفرید و تولید خیلی زیبا، باز هم این فیلم فاقد قلب و روح است.

نیک نیومن | فیلم استیج

۵۰ از ۱۰۰

صمیمیت و علاقه‌ای که نویسنده به این فیلمنامه دارد، کاملا در سرتاسر آن احساس می‌شود و اجازه نمی‌دهد که شما توجه زیادی به چیزهای دیگر بکنید. من خیلی مطمئن نیستم که سازندگان این فیلم امیدوار بودند که در پایان به چه چیزی دست پیدا کنند و چه تجربه‌ای از آن داشته باشد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Mank نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری عالی، جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب ما پیشنهاد می‌کنیم.

منبع : زومجی

label 09:28 1399/08/21 102

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram