Scroll down

فیلم باغ های زردآلو راهی جشنواره مونترال کانادا شد

فیلم باغ های زردآلو راهی جشنواره مونترال کانادا شد

فیلم باغ های زردآلو راهی جشنواره مونترال کانادا شد

«باغ های زردآلو» اولین ساخته ی پوریا حیدری اوره است که در سکوت خبری به صورت مشترک بین ایران و ارمنستان ساخته شده است. این فیلم در جشنواره مونترال کانادا حضور خواهد داشت.

پوریا حیدری اوره، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فیلم باغ های زردآلو، درباره تولید فیلمش گفت:

به دلیل سفرهای متعددی که به ارمنستان داشتم با تلفیق چند داستان واقعی فیلمنامه باغ‌های زرد آلو را نوشتم و آن را در ایران و ارمنستان ساختم.

وی در خصوص مراحل تولید فیلم اظهار داشت:

پیش تولید فیلم تابستان سال گذشته در ارمنستان آغاز شد و بیش از ۹۰ درصد در ارمنستان و بخشی در ایران فیلمبرداری شد و در ادامه تدوین و صداگذاری نیز در ایران انجام شد.

کارگردان باغ‌های زرد آلو در ادامه افزود:

دیالوگ های فیلم به سه زبان ایرانی، ارمنی و انگلیسی است و بازیگران ما ترکیبی از بازیگران مطرح ارمنستان و سه بازیگر ایرانی هستند و می‌توان به پدرام انصاری، ناربه وارتان، سامول سرکیسیان، هوهانس آزویان، آزاده اسماعیل خانی، آرایک سرگیسیان، الیسون گنگی و مارو هاکوبیان به عنوان بازیگران فیلم اشاره کرد.

باغ های زرد آلو موضوعی اجتماعی دارد و داستان زندگی آرام جوان ایرانی ارمنی که از کودکی و پس از مهاجرت از ایران ساکن امریکا بوده است و برای خواستگاری از دختری مورد علاقه اش برای اولین بار وارد ارمنستان می شود را روایت می کند.

جشنواره فیلم مونترال ۴ تا ۱۵ شهریور در کانادا برگزار می‌شود و باغ‌های زرد آلو بعنوان اولین حضور بین المللی‌اش به  این جشنواره راه یافته است و اکران آن بزودی در ایران و ارمنستان آغاز خواهد شد.

منبع : زومجی

label سه شنبه, 19 مرداد 1395 17:42

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram