Scroll down

دنباله فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets کم‌ هزینه‌تر خواهد بود

دنباله فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets کم‌ هزینه‌تر خواهد بود

دنباله فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets کم‌ هزینه‌تر خواهد بود

لوک بسون، کارگردان فیلم علمی-تخیلی Valerian and the City of a Thousand Planets (والرین و شهر هزار سیاره) در سخنانی گفت که ساخت قسمت دوم این فیلم به بودجه سنگینی نیاز نخواهد داشت.

لوک بسون، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده مطرح فرانسوی معتقد است که می‌تواند دنباله فیلم اکشن، حماسی و علمی تخیلی Valerian and the City of a Thousand Planets (والرین و شهر هزار سیاره) را با بودجه بسیار کم‌تری نسبت به فیلم ابتدایی بسازد. والرین داستانی برگرفته از کتاب کمیک کالت فرانسوی است که لوک بسون در دوران کودکی علاقه بسیاری به مجموعه آن داشت و همیشه می‌خواست نسخه سینمایی این داستان کمیکی را به روی پرده سینما ببرد؛ وی برای رسیدن به خواسته‌اش سال‌های زیادی را صبر کرد تا تکنولوژی سینمایی به جایگاهی برسد تا با خیال راحت پروژه جاه‌طلبانه خود را آغاز کند. در فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets بازیگرانی همچون دین دی‌هان، کارا دلوین، کلایو اوون، ریحانا و کریس وو به ایفای نقش پرداختند. داستان این فیلم نیز از این قرار بود که والرین (دین دی‌هان) و لورلین (کارا دلوین) تیمی از کاراگاهان ویژه را تشکیل می‌دهند که مأموریت دارند نظم را در قلمروهای انسانی برقرار کنند. به دستور وزیر دفاع، این دو برای انجام مأموریت به شهر شگفت‌انگیز آلفا سفر می‌کنند. در مرکز شهر آلفا نیروی تاریکی وجود دارد که والرین و لورلین باید سریعاً این خطر را شناسایی و از میان ببرند.

از حق نگذریم این فیلم حداقل در بخش جلوه‌های ویژه و به تصویر کشیدن دنیایی بزرگ با موجودات فضایی بیگانه مختلفی که فرهنگ‌هایی متفاوتی نیز داشتند، نسبتاً موفق عمل کرد. اما با وجود تصاویر زیبا و جذاب، فیلمنامه و شخصیت‌پردازی فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets مطابق با انتظارات مخاطبین نبود و فیلم لطمه زیادی را از این بخش متحمل شد. فیلم لوک بسون نقدهای متوسطی را از منتقدان دریافت کرد، بسیاری از منتقدین نیز در نقدهای خود به دین دی‌هان تاخته بودند و این بازیگر آمریکایی را انتخاب مناسبی برای ایفای نقش اصلی فیلمی به این بزرگی نمی‌دانستند. انتظار می‌رفت که آخرین فیلم لوک بسون در سال ۲۰۱۷ گیشه‌ها را فتح کند، ولی خب پروژه جاه‌طلبانه  Valerian and the City of a Thousand Planets (والرین و شهر هزار سیاره) بسیار دور از انتظار ظاهر شد و در خاک ایالات متحده آمریکا تنها ۴۰ میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش این فیلم ۲۲۴ میلیون دلار بود و با توجه به بودجه ساخت ۱۹۷ میلیون دلاری، می‌توان گفت فروشی بسیار ضعیف در گیشه داشت.

Valerian and the City of a Thousand Planets

طبق گفته‌های جدید این کارگردان فرانسوی، این طور به نظر می‌رسد که وی تصمیم ندارد همچون فیلم ابتدایی، بودجه هنگفتی را برای دنباله فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets هزینه کند. سایت Collider مصاحبه‌ای را با لوک بسون ترتیب داده بود و یکی از سؤالات این سایت از بسون در مورد احتمال کارگردانی فیلمی انیمیشن بود که وی این موضوع را قویاً رد کرد و گفت به هیچ عنوان تصمیم به انجام چنین کاری ندارد. لوک بسون در ادامه صحبت‌های خود به داستان کوتاه‌تر قسمت دوم اشاره داشت و گفت که بر اساس تحقیقاتی که انجام داده‌اند، ساخت دنباله این فیلم علمی-تخیلی هزینه چندانی در بر نخواهد داشت. صحبت‌های لوک بسون را در این رابطه با سایت Collider می‌خوانیم:  

میزان هزینه به داستان بستگی دارد. داستان دنباله این فیلم کم‌هزینه‌تر است، البته قسمت سوم همچون قسمت اول خواهد بود. در هر حال میزان هزینه به داستان بستگی دارد و چون شما دوست دارید کاری را انجام دهید دلیل بر این نمی‌شود که هزینه بالا برود، هزینه‌ها مطابق با آن چیزی است که روایت می‌کنید. استثنائاً ساخت قسمت دوم کم‌هزینه‌تر خواهد بود. چون داستان متفاوت است، در نتیجه زرق‌وبرق هم کمتر خواهد بود. جدای از این موضوع می‌توانیم از اِلمان‌هایی که در قسمت اول استفاده کردیم، در قسمت دوم هم بهره ببریم و اکنون آگاهی و تجربه بیشتری داریم.

فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets با بودجه ۱۹۷ میلیون دلاری خود، گران‌ترین فیلم تولید‌شده در تاریخ سینمای فرانسه است. با وجود آنکه خبر حضور دوباره لوک بسون در پشت دوربین دنباله این فیلم خبری خوبی است و علاقه این کارگردان به دنیای والرین ستودنی است، اما خب با توجه به عملکرد دور از انتظار فیلم ابتدایی، بسیاری از تماشاچیان و منتقدان با دیده تردید به قسمت دوم نگاه خواهند کرد و فیلمی که در قسمت اول چندان موفق نبوده است، کاری بسیار دشوار و شاید بتوان گفت تا اندازه‌ای نشدنی برای جلب رضایت تماشاچیان و منتقدان خواهد داشت. پیش‌تر لوک بسون گفته بود که صبر می‌کند تا میزان فروش خانگی آخرین ساخته‌اش مشخص شود و بعد در مورد ساخت قسمت دوم تصمیم خواهد گرفت، اما گویا وی عزم خود را جزم کرده است تا در هر صورت داستان دنیای والرین را ادامه دهد.این فیلم حداقل در بخش جلوه‌های ویژه و به تصویر کشیدن دنیایی بزرگ با موجودات فضایی بیگانه، نسبتاً موفق عمل کرد. اما فیلمنامه و شخصیت‌پردازی فیلم مطابق انتظارات نبود

این طور هم که به نظر می‌رسد لوک بسون به هیچ عنوان موافق ساخت نسخه انیمیشن از این مجموعه نیست و تنها راه مناسب برای به تصویر کشیدن دنیای والرین را ساختی فیلمی بلند و استفاده از جلوه‌های ویژه تصویری فراوان می‌داند. وی پیش‌تر نیز ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی از روی کمیک والرین را رد کرده بود. در هر حال باید منتظر ماند و دید سازندگان موافقت خود را با ساخت قسمت دوم اعلام می‌کنند یا خیر؛ موضوعی که تا اندازه زیادی به میزان فروش خانگی و نسخه‌های بلوری این فیلم بستگی دارد.

گفتنی است پیش از آنکه لوک بسون ساخت دنباله فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets را آغاز کند، وی ساخت فیلمی اکشن را در دستور کار قرار داده است. فیلم بعدی لوک بسون، فیلم Anna خواهد بود که طبق گزارش سایت Variety، هلن میرن و لوک ایوانز از بازیگران اصلی این فیلم خواهند بود. ساشا لاس، بازیگر تازه‌کار و مدل معروف روسی، نقش اصلی فیلم جدید لوک بسون را بر عهده خواهد داشت. پیش از این نیز کیلین مورفی، بازیگر فیلم‌های معروفی همچون 28 Days Later (بیست‌وهشت روز بعد)، Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) و Inception (آغاز)، برای حضور در فیلم اکشن Anna معرفی شده بود. مراحل تولید این فیلم از نوامبر سال جاری آغاز خواهد شد و کمپانی Lionsgate’s Summit Entertainment اکران آن را بر عهده دارد.  

منبع : زومجی

label شنبه, 04 آذر 1396 13:29

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram