Scroll down

سایرس یاونه، تهیه کننده سریال 24 در سن ۷۵ سالگی درگذشت

سایرس یاونه، تهیه کننده سریال 24 در سن ۷۵ سالگی درگذشت

سایرس یاونه، تهیه کننده سریال 24 در سن ۷۵ سالگی درگذشت

سایرس یاونه، تهیه کننده آثاری چون سریال 24 (The 24) و سریال سوپرنچرال (Supernatural) در سن ۷۵ سالگی بر اثر سرطان ریه درگذشت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون به‌تازگی اعلام شد که سایرس یاونه که تهیه‌کنندگی آثاری همچون سریال The 24 (24) و سریال Supernatural (سوپرنچرال) را در رزومه کاری خود دارد، در روز ۲۵ ژانویه (۵ بهمن)، در سن ۷۵ سالگی، در شهر سانتا مونیکا ایالت کالیفرنیا و بر اثر سرطان ریه درگذشت.

سایرس یاونه اخیرا و پیش از اینکه به این بیماری مبتلا شود، در حال فعالیت روی یکی از پروژه‌های جدید شبکه نتفلکیس یعنی سریال Insatiable (سیر ناشدنی) در شهر آتلانتا ایالت جورجیا بود که نقش یکی از تهیه‌کنندگان این اثر را ایفا می‌کرد. او در ابتدای زندگی حرفه‌ای خود، کارش را به‌عنوان یک دستیار کارگردان آغاز کرد. سریال Lou Grant (لو گرانت) اولین پروژه کاری او در بخش آثار تلویزیونی محسوب می‌شود. بعد از این کار، او به مدت چهار دهه به حرفه تهیه‌کنندگی آثار تلویزیونی مشغول شد. سایرس یاونه همسر خود یعنی لین تیلور را در سال ۱۹۸۳ ملاقات کرد. یاونه و تیلور یکدیگر را در پروژه تولید مینی سریال Princess Daisy (پرنسس دیزی) ملاقات کردند که در آنجا تیلور وظیفه ایفای نقش را داشت و یاونه از تهیه‌کنندگان آن پروژه بود.

یاونه در طی زندگی حرفه‌ای خود توانست برای تهیه‌کنندگی فیلم Baby (نوزاد) با بازی فارا فاست که یک اثر تلویزیونی بود، موفق به دریافت جایزه در مراسم اهدای جایزه کریستوفر (Christopher Award) شود. همچنین برای معرفی آثار مهم و برجسته او می‌توان کارهایی همچون فیلم It's Pat (این پت است)، فیلم Funny Bones (استخوان‌های آرنج)، فیلم The Cemetery Club (باشگاه سمتری) و فیلم Town & Country (شهر و کشور) با بازی وارن بیتی اشاره کرد. علاوه بر آثار سینمایی، او در بخش آثار تلویزیونی هم فعالیت‌های زیادی داشته است. او در پروژه تولید مجموعه‌هایی مانند سریال Hit the Floor و سریال Falling Skies نقش مدیر تولید را بر عهده داشته است.

در سال ۱۹۹۲ و در پروژه تولید فیلم Christmas in Connecticut (کریسمس در کنتیکت) که اولین و آخرین تجربه آرنولد شوارتزنگر در زمینه کارگردانی بود، سایرس یاونه هم حضور داشت و دوباره در این پروژه توانست با همسر خود همکاری داشته باشد. همچنین علاوه بر همسر خود، او با چارلز فاکس که پسر عمویش محسوب می‌شد هم همکاری کرده بود. ثمره ازدواج سایرس یاونه و همسرش لین تیلور، یک دختر به نام رز یاونه تیلور و یک پسر به نام الکساندر یاونه تیلور بود.

منبع : زومجی

label پنجشنبه, 12 بهمن 1396 17:45

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram